Infoprenoriat

 

O generatie pierduta? Mai degraba tineri curajosi: 52% dintre studenti vor sa inceapa propria afacere

Realitate: somajul in randul tinerilor a atins in Romania un nivel record de 25,7% in primul trimestru 2014.

Oportunitate: 52% dintre studentii romani vor sa inceapa propria afacere in urmatorii doi ani, conform unei analize recente realizate de EY Romania si Academia de Studii Economice Bucuresti in randul a 765 studenti.

Ce este de facut? Sustinerea antreprenoriatului reprezinta o solutie de luat in calcul pentru problema somajului in randul tinerilor. Studii recente dezvoltate au aratat ca afacerile conduse de antreprenori vor genera mai multe locuri de munca decat marile corporatii in anul 2015 – cu 76% dintre antreprenori declarand ca intentioneaza sa-si extinda forta de munca in 2014, fata de 31% dintre executivii din marile corporatii.
http://vrinceanu.ro/o-generatie-pierduta-mai-degraba-tineri-curajosi-52-dintre-studenti-vor-sa-inceapa-propria-afacere/

 

Scrisoarea de afaceri

O scrisoare este compusǎ dintr-o serie de elemente care au o influenţǎ hotǎrǎtoare asupra destinatarului. Acestea sunt:

• Antetul
Deoarece de cele mai multe ori scrisorile sunt folosite în cadrul derulǎrii contractelor de afaceri, este deosebit de important sǎ figureze în antetul scrisorii adresele ambelor pǎrţi. In compozitţa acestuia intrǎ toate detaliile privitoare la denumirea companiei, adresa, codul poştal, numere de telefon, fax, telex.

• Numele şi prenumele destinatarului
Oamenii sunt deosebit de influenţaţi de modul în care sunt prezentaţi, de modul în care li se vorbeşte sau li se scrie. Chiar dacǎ scrisoarea este adresatǎ preşedintelui sau unui subaltern, comunicarea trebuie facutǎ în mod corect. Astfel indiferent de genul corespondenţei adresarea personalizatǎ se va face împreunǎ cu titlul persoanei respective: domn, doamna sau profesie.
Exemplu:
Domnul Popescu Ionel
Preşedintele companiei X
Adresa..

• Titlul
Acesta rezumǎ scopul scrisorii şi se insereazǎ dupǎ formula de adresare. Un asemenea titlu nu se încheie cu punct.
Exemplu:
Proprietǎţi de vânzare ale produselor

• Paragraful iniţial
Este alcǎtuit adesea dintr-o singurǎ propoziţie, se referǎ la o scrisoare anterioarǎ sau la desfǎşurarea afacerilor. Paragraful iniţial dǎ tonul scrisorii, care poate fi unul prietenesc sau unul formal.
Exemplu:
Am aflat despre firma Dvs şi despre produsele pe care le desfaceţi, care prezintǎ interes pentru firma mea în activitatea sa de a produce…..

• Cuprinsul scrisorii
Reprezintǎ conţinutul principal al scrisorii şi este constituit din o înşiruire de paragrafe structurate conform temei scrisorii.
Exemplu:
Vǎ rog sǎ aveţi amabilitatea de a îmi trimite lista cu tipurile de fǎinǎ pe care le aveţi şi a preţurilor lor de desfacere, precum şi detalii cu privire la modalitǎţile de livrare a acestor produse.

• Paragraful de încheiere
Acest paragraf este adesea folosit pentru a semnala acţiunea pe care autorul sperǎ sǎ o determine prin scrisoare.
Exemplu:
Sper cǎ vom putea începe o colaborare între firmele noastre, colaborare menitǎ sǎ fie beneficǎ atât firmei ABC cât şi firmei pe care o conduc.

• Semnǎtura
Constǎ din semnaturǎ, numele autorului deoarece multe semnǎturi sunt ilizibile şi funcţia oficialǎ a acestuia.

 

http://agrointel.ro/25060/fermierii-obligati-sa-aiba-pfa-si-coduri-caen-pentru-a-primi-subventii-in-2015/

 

Fermierii, obligați să aibă PFA și coduri CAEN pentru a primi subvenții în 2015

agrointel.ro

Fermierii care primesc subvenții pe Pilonul II sau cei care beneficiază de astfel de bani pe baza Pilonului I, dar primesc sume mai mari de 5.000 de euro anual, vor fi obligați din 2015 să se înregistreze ca și…

 

Noi reguli pentru administrarea fiscala a sediilor secundare au intrat deja in vigoare

www.avocatnet.ro

Contribuabilii mijlocii care au sedii secundare trebuie sa se conformeze unor noi reguli referitoare la administrarea sediilor lor, dupa ce un ordin al ANAF a intrat marti in vigoare, modificand reglementarile in acest sens.

 

Înfiinţare PFA: Cum să devii Persoană Fizică Autorizată şi să îţi porneşti propria afacere

Cea mai uşoară modalitate prin care un antreprenor îşi poate deschide o afacere este înfiinţarea unei societăţi de tip PFA (persoană fizică autorizată), care se poate obţine în trei zile şi pentru care este necesar un capital de doar 200 de lei. Totuşi, un dezavantaj ar fi că impozitul pe venit trebuie plătit trimestrial, în patru rate egale.
Sunt eligibile pentru înfiinţarea PFA toate persoanele de peste 18 ani care nu au comis în trecut infracţiuni financiare şi care au pregătire profesională în domeniul în care doresc să se avizeze.

Paşii necesari pentru înfiinţarea PFA:
1. Verificarea numelui la Registrul Comerţului
2. Completarea şi depunerea cererii de înregistrare la Registrul Comerţului
3. Completarea şi depunerea cererii de autorizaţie de funcţionare la tribunal
4. Depunerea unui dosar care să conţină: copie după cartea de identitate, act care să ateste dreptul de folosinţă a sediului, declaraţie pe propria răspundere şi atestarea pregătirii/experienţei profesionale
5. Înregistrare la ANAF
De asemenea, persoanele care doresc să înfiinţeze PFA trebuie să deţină un sediu profesional şi trebuie să declare pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de legale de funcţionare. Pentru stabilirea sediului profesional, trebuie să se dovedească dreptul de folosinţa al imobilului, prin acte precum certificatul de închiriere sau contractul de vânzare-cumpărare.

Legislaţie PFA
Legile care reglementează actele şi paşii necesari pentru obţinerea PFA sunt ordonanţele de urgenţă OUG 44/2008 şi OUG 46/2011, care a modificat câteva articole din legea precedentă. Capitalul minim pentru înfiinţarea PFA este de 200 de lei. Spre deosebire de SRL, unde proprietarii firmei răspund în caz de insolvenţă doar cu patrimoniul înregistrat al companiei, persoanele fizice autorizate răspund şi cu averea proprie.

Acte necesare PFA
Primul pas pentru înfiinţarea PFA este verificarea numelui sub care veţi dori să activaţi şi rezervarea lui în Registrul Comerţului.
Al doilea pas este depunerea cererii de înregistrare, la Registrul Comerţului, şi cererii de autorizaţie de funcţionare, la tribunalul din judeţul în care solicitatul îşi are sediul. Termenul de eliberare a certificatului de înregistrare, care conţine un cod unic pentru fiecare solicitant, este de 3 zile lucrătoare. La Registrul Comerţului se vor plăti şi taxe aferente cererilor, în valoare de aproximativ 250 de lei.
Pe lângă actele necesare PFA, pentru înregistrare şi autorizare, solicitantul mai trebuie să ataşeze şi anexe pentru susţinerea cererii:

Important
Spre deosebire de SRL, unde proprietarii firmei răspund în caz de insolvenţă doar cu patrimoniul înregistrat al companiei, persoanele fizice autorizate răspund şi cu averea proprie.
1. Copie după cartea de identitate sau paşaport
2. Copie legalizată după un document care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare etc.
3. Declaraţie pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii.
4. Copii după documentele care atestă pregătirea profesională şi, dacă este cazul, după experienţa profesională, precum diplome, certificate sau adeverinţe prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ, certificatul de calificare profesională, certificatul de competenţă profesională, cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului etc.
Dacă actele depuse sunt incomplete, se acordă un termen de maximum 15 zile pentru completarea acestora.

Contabilitate PFA
Pentru păstrarea contabilităţii PFA nu este nevoie de angajarea unui contabil, însă obligaţia ţinerii evidenţei veniturilor cade pe proprietar.
În funcţie de activitate, cheltuielile PFA se împart în patru categorii: cheltuielile în interesul direct al activităţii, cheltuielile de sponsorizare, cheltuielile de protocol şi alte cheltuieli deductibile.
Cheltuielile pot fi deduse dacă sunt efectuate în scopul obţinerii venitului şi justificate cu documente şi să aparţină anului financiar în care au fost efectuate.
Exemple de cheltuieli deductibile ar fi taxele de telecomunicaţii, energie, apă, transport etc. Nu sunt deductibile cheltuielile care ţin de uzul personal şi nu generează un venit.
Registrele care trebuie actualizate de PFA, necesare contabilităţii, sunt: Registru de încasări şi plăţi (se înregistrează operaţiunile), Registru inventar (pentru bunurile cumpărate sau produse), Registru de evidenţă a salariaţiilor (în cazul în care aceştia există), şi Registrul unic de control, chitanţier, facturi şi alte documente specifice fiecărui tip de activitate, conform legii contabilităţii.

Impozit PFA
Pentru plata impozitelor şi a taxelor, PFA trebuie să se înregistreze la Fisc. Pentru înregistrare sunt necesare două formulare-tip, Declaraţia de înregistrare fiscală (Formularul 020) şi Declaraţia de venit estimat (Formularul 221), copie după autorizaţia de funcţionare obţinută şi copie după buletin, conform site-ului ANAF. Administraţia fiscală calculează, pe baza declaraţiei estimative depusă, un impozit anual care trebuie plătit trimestrial, în rate egale.
Pentru a calcula impozitul, se poate alege între a ţine o contabilitate simplă, sau a fi impus pe baza normei de venit, situaţie în care nu sunteţi obligat să completaţi registre. Norma de venit reprezintă o sumă fixă, stabilită anual de autorităţile fiscale regionale, în funcţie de specificul şi de zona în care vă desfăşuraţi activitatea, potrivit ANAF.
În cazul în care aţi optat pentru calcularea impozitului în sistem real, trebuie să păstraţi toate documentele justificative – chitanţe, facturi, contracte, extrase de cont ş.a. – pe o perioadă de 10 ani.
Formularul 200, în care va fi completat venitul obţinut din activitatea independentă (medici, avocaţi, notari, comercianţi, proiectanţi, etc), trebuie depus până la data de 15 mai a anului următor celui în care a fost desfăşurată activitatea trebuie ca PFA.

 

Împrumuturi valorând 182 de milioane EUR au fost acordate prin instrumentul de microfinanțare Progress la peste 20 000 de antreprenori pentru întreprinderi nou-înființate și pentru extinderea afacerilor.

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-1178_ro.htm?locale=en

 

EUROPA – PRESS RELEASES – Press release – Ocuparea forței de muncă: împrumuturi valorând 182 de…

europa.eu

European Commission – Press Release details page – Comisia Europeană Comunicat de presă Bruxelles, 20 octombrie 2014 Peste 20 000 de antreprenori au beneficiat deja de împrumuturi și garanții în…

 

Este de notorietate faptul ca unele companii aleg sa beneficieze de serviciile unei persoane prin intermediul unui contract de prestari servicii incheiat cu o persoana fizica autorizata (PFA) in detrimentul unui contract de munca.
http://www.ziare.com/locuri-de-munca/piata-muncii/resurse-umane-contract-de-munca-sau-pfa-avantaje-si-dezavantaje-1327466

Contract de munca sau PFA? Avantaje si dezavantaje

www.ziare.com

Este de notorietate faptul ca unele companii aleg sa beneficieze de serviciile unei persoane prin intermediul unui contract de prestari servicii incheiat cu o persoana fizica autorizata (PFA) in detrimentul unui contract de munca.

 

Care sunt greselile antreprenorilor ale caror business-uri dau faliment dupa primele luni de activitate?

Cei mai multi antreprenori sunt familiarizati cu procentajul ridicol de business-uri care dau faliment dupa primele luni de activitate. Antreprenorii care au dobandit succesul iti vor spune, cu siguranta, ca nu au reusit in viata doar datorita succesului. Au muncit mult si, in cele mai multe situatii, laurii nu au venit “peste noapte”. Care sunt insa greselile antreprenorilor aflati la inceput de drum?

1. Nu ati pus suficienti bani deoparte, astfel incat sa va sustineti financiar. Cele mai multe afaceri mici esueaza nu din cauza modelului de business, care nu ar fi eficient sau din cauza nepregatirii antreprenorului, ci pe fondul problemelor financiare. Cei mai multi antreprenori raman fara bani inainte ca afacerea respectiva sa devina indeajuns de profitabila, pentru a se sustine.

Sfat: Stabiliti un fond special pentru cheltuieli personale, in faza de startup a business-ului d-vs. Acesti bani ar trebui sa-ti ajunga pentru doi ani, pana cand afacerea respectiva iti va aduce veniturile adecvate.

2. Ati facut estimari mult prea optimiste, in timpul planificarii business-ului respectiv. Multi antreprenori tineri cad in capcana amintita. Au o idee excelenta si ii conving pe cei apropiati de validitatea acesteia. Se arunca “in valuri” doar ca sa realizeze apoi ca au uitat sa ia in calcul unele aspecte aparent minore sau au fost prea optimisti in legatura cu unele chestiuni. Fii sincer cu tine insuti. Ai subestimat timpul necesar obtinerii primului client? Ai supraestmat cererea pentru produsele tale? Ai cantarit totul raportandu-te la un “risc ZERO”?

Sfat: Identifica doi-trei indivizi obiectivi, care nu fac parte din familie sau cercul tau de prieteni si cere-le sa fie “avocatii diavolului”, pentru a identifica lacunele din planul tau de afaceri.

3. Nu ati evaluat cum se cuvine modelul de afaceri. Nu oricine incorporeaza un model de business in planificarea sa. Este simplu sa visezi la averea lui Warren Buffett, dar dificil sa iti evaluezi obiectiv modelul de afaceri si potentialul de PROFIT. Adevarul este ca o idee geniala reprezinta doar unul din ingredientele succesului – aceasta trebuie sa fie si PROFITABILA!

Sfat: Foloseste SCORE sau alt model de evaluare a afacerilor mici pentru a-ti evalua sansele antreprenoriale. O perspectiva exterioara iti va fi de folos, vei vedea lucrurile prin ochii altor persoane, mult mai avizate decat tine.

4. Ati incercat sa faceti totul singur, pentru a economisi bani. Daca vei incerca sa faci totul de unul singur, business-ul tau va avea de suferit, deoarece nu te pricepi “la toate”. Timpul inseamna bani pentru tine. Trebuie sa-ti canalizezi mai bine energia. Misiunea ta este sa redefinesti oferta, sa sudezi relatiile cu clientii si actionarii, sa dezvolti credibilitatea in industria respectiva? Nimeni nu poate face acest lucru in locul tau. Lasa-i pe ceilalti angajati sa se ocupe de administrarea site-ului, a relatiilor publice, dezvoltarea newsletterelor, incarcarea cartuselor de la imprimante… chestiunile administrative. Sunt platiti pentru asta!

Sfat: Cheia succesului consta in externalizarea unor responsabilitati si pastrarea altora. Exista activitati la care nu te pricepi si ii poti delega pe altii sa le duca la bun sfarsit. Micromanagementul ucide productia!

5. Nu ati muncit “pe branci” la inceput, pentru a va relaxa ulterior. Unii antreprenori muncesc “25 de ore pe saptamana” si se intreaba de ce nu au venituri de milioane de dolari. Este simplu: ei prefera sa “arda etapele” si sa evite munca de sisif, atat de necesara unui antreprenor de succes. Adevaratii “jucatori” muncesc zi si noapte si in weekend, nu dorm foarte mult si au o viziune care reprezinta, cumva, “cana de cafea” necesara unei activitati atat de intense.

Sfat: Inainte de a te aventura in lumea afacerilor, analizeaza-ti stilul de viata si insista asupra faptului ca business-ul o sa-ti ocupe aproape TOT timpul liber. Poti sa te impaci rapid cu aceasta idee?

6. Ati pus preturi prea mari (sau prea mici) la serviciile si produsele dumneavoastra. Studiaza piata, pentru a vedea care sunt preturile exercitate in industria respectiva.

Sfat: Ofera valoare pentru pretul respectiv si dovedeste ca poti creste pretul in concordanta cu aceasta valoare. In multe cazuri, clientii reprezinta cei mai buni “consilieri” ai tai, in privinta pretului corect. Astfel, vei minimiza riscurile cu privire la “etichetare”.

7. Nu aveti o strategie de extindere. Cu totii stim macar un restaurant care candva era minunat si dupa ce si-a extins gama de servicii si meniuri a falimentat. Unitatea respectiva a dobandit o reputatie nu tocmai buna si afacerea a esuat. In timp ce multe business-uri considera ca scopul lor este sa castige o cota de piata cat mai mare, acesta nu reprezinta un adevar universal valabil. Uneori, risti sa fii “sufocat” de un flux prea mare de clienti, care pun in pericol viabilitatea modelului tau de business.

Sfat: Analizeaza obiectivele tale privind cresterea si dezvoltarea pe termen lung, inainte de a te aventura in afaceri (chiar daca aceste elemente se vor schimba pe parcurs).

 

Pentru a demola mitul potrivit caruia iti trebuie mult timp ca sa pui pe picioare un start-up, un absolvent de Yale, antreprenor in serie si fost concurent la Shark Tank, isi propune sa lanseze cate o afacere noua pe saptamana, timp de un an.
Oricat de ciudat ar suna, “ne dorim sa-i incurajam pe oameni sa isi puna ideile in practica si sa contribuie la revigorarea economiei”, precizeaza antreprenorul.
http://www.manager.ro/articole/antreprenoriat/un-tanar-vrea-sa-lanseze-o-afacere-noua-pe-saptamana-timp-de-un-an-compania-sa-are-sediul-intr-un-autobuz-65619.html

Un tanar vrea sa lanseze o afacere noua pe saptamana, timp de un an. Compania sa are sediul…
www.manager.ro
Pentru cei mai multi dintre noi, dezvoltarea unei afaceri tine de un orizont indelungat de timp. Pentru Colin Grussing, in varsta de 28 de ani,

 

Un tanar vrea sa lanseze o afacere noua pe saptamana, timp de un an. Compania sa are sediul…

www.manager.ro

Pentru cei mai multi dintre noi, dezvoltarea unei afaceri tine de un orizont indelungat de timp. Pentru Colin Grussing, in varsta de 28 de ani,

 

Cât costă înființarea unui SRL?

http://vrinceanu.ro/cat-costa-sa-infiintezi-un-srl/

O generatie pierduta? Mai degraba tineri curajosi: 52% dintre studenti vor sa inceapa propria afacere

Realitate: somajul in randul tinerilor a atins in Romania un nivel record de 25,7% in primul trimestru 2014.

Oportunitate: 52% dintre studentii romani vor sa inceapa propria afacere in urmatorii doi ani, conform unei analize recente realizate de EY Romania si Academia de Studii Economice Bucuresti in randul a 765 studenti.

Ce este de facut? Sustinerea antreprenoriatului reprezinta o solutie de luat in calcul pentru problema somajului in randul tinerilor. Studii recente dezvoltate au aratat ca afacerile conduse de antreprenori vor genera mai multe locuri de munca decat marile corporatii in anul 2015 – cu 76% dintre antreprenori declarand ca intentioneaza sa-si extinda forta de munca in 2014, fata de 31% dintre executivii din marile corporatii.
http://vrinceanu.ro/o-generatie-pierduta-mai-degraba-tineri-curajosi-52-dintre-studenti-vor-sa-inceapa-propria-afacere/

Scrisoarea de afaceri

O scrisoare este compusǎ dintr-o serie de elemente care au o influenţǎ hotǎrǎtoare asupra destinatarului. Acestea sunt:

• Antetul
Deoarece de cele mai multe ori scrisorile sunt folosite în cadrul derulǎrii contractelor de afaceri, este deosebit de important sǎ figureze în antetul scrisorii adresele ambelor pǎrţi. In compozitţa acestuia intrǎ toate detaliile privitoare la denumirea companiei, adresa, codul poştal, numere de telefon, fax, telex.

• Numele şi prenumele destinatarului
Oamenii sunt deosebit de influenţaţi de modul în care sunt prezentaţi, de modul în care li se vorbeşte sau li se scrie. Chiar dacǎ scrisoarea este adresatǎ preşedintelui sau unui subaltern, comunicarea trebuie facutǎ în mod corect. Astfel indiferent de genul corespondenţei adresarea personalizatǎ se va face împreunǎ cu titlul persoanei respective: domn, doamna sau profesie.
Exemplu:
Domnul Popescu Ionel
Preşedintele companiei X
Adresa..

• Titlul
Acesta rezumǎ scopul scrisorii şi se insereazǎ dupǎ formula de adresare. Un asemenea titlu nu se încheie cu punct.
Exemplu:
Proprietǎţi de vânzare ale produselor

• Paragraful iniţial
Este alcǎtuit adesea dintr-o singurǎ propoziţie, se referǎ la o scrisoare anterioarǎ sau la desfǎşurarea afacerilor. Paragraful iniţial dǎ tonul scrisorii, care poate fi unul prietenesc sau unul formal.
Exemplu:
Am aflat despre firma Dvs şi despre produsele pe care le desfaceţi, care prezintǎ interes pentru firma mea în activitatea sa de a produce…..

• Cuprinsul scrisorii
Reprezintǎ conţinutul principal al scrisorii şi este constituit din o înşiruire de paragrafe structurate conform temei scrisorii.
Exemplu:
Vǎ rog sǎ aveţi amabilitatea de a îmi trimite lista cu tipurile de fǎinǎ pe care le aveţi şi a preţurilor lor de desfacere, precum şi detalii cu privire la modalitǎţile de livrare a acestor produse.

• Paragraful de încheiere
Acest paragraf este adesea folosit pentru a semnala acţiunea pe care autorul sperǎ sǎ o determine prin scrisoare.
Exemplu:
Sper cǎ vom putea începe o colaborare între firmele noastre, colaborare menitǎ sǎ fie beneficǎ atât firmei ABC cât şi firmei pe care o conduc.

• Semnǎtura
Constǎ din semnaturǎ, numele autorului deoarece multe semnǎturi sunt ilizibile şi funcţia oficialǎ a acestuia.

 

Înmatricularea societăţii la Oficiul Registrului Comerțului

În termen de 15 zile de la data autentificării actului constitutiv, fondatorii sau admnistratorii societăţii, ori un împuternicit al acestora, vor cere înmatricularea societăţii în registrul comerţului în a cărui raza teritorială îşi va avea sediul societatea.

Cererea va fi însoţită de:

a) actul constitutiv al societăţii;

b) dovada efectuării vărsămintelor de capital, corespunzător condiţiilor prevăzute în actul constitutiv;

c) actele privind proprietatea asupra aporturilor în natură, iar în cazul în care printre acestea figurează şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;

d) actele constatatoare ale operaţiunilor încheiate în contul societăţii şi aprobate de asociaţi;

e) declaraţia pe propria răspundere a fondatorilor, a administratorilor şi a cenzorilor că îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezenta lege.

Toate avizele sau actele de autorizare, eliberate de către autorităţile publice în funcţie de obiectul de activitate al unei societăţi, vor fi solicitate de către ORC (Oficiul Registrului Comerţului), în termen de 5 zile de la înregistrarea cererii, iar autorităţile competente vor trebui să emită avizele sau actele de autorizare în termen de 15 zile. Nu este necesar a se depune avizele sau autorizările tehnice şi nici cele a căror eliberare este legal condiţionată de înmatricularea societăţii.

Controlul legalităţii actelor sau faptelor care, potrivit legii, se înregistrează în registrul comerţului se exercită de justiţie printr-un judecător delegat.

În cazul în care cerinţele legale sunt îndeplinite, judecătorul delegat, prin încheiere, pronunţată în termen de 5 zile de la îndeplinirea acestor cerinţe, va autoriza constituirea societăţii şi va dispune înmatricularea ei în registrul comerţului, în condiţiile prevăzute de legea privind acest registru.

Încheierea de înmatriculare va reda, după caz, menţiunile actului constitutiv.

Societatea comercială este persoana juridică română de la data înmatriculării în registrul comerţului.

Înmatricularea se efectuează în termen de 24 de ore de la data la care încheierea judecătorului delegat a devenit irevocabilă.

Odată cu efectuarea înmatricularii, încheierea judecătorului delegat se comunică, din oficiu, Monitorului Oficial al României, spre publicare, pe cheltuiala părţilor, cu menţionarea numărului de înmatriculare în registrul comerţului. Numărul de înmatriculare în registrul comerţului este de forma:Jnr.*/număr de ordine în registru/data  înmatriculării *număr care corespunde judeţului ( spre exemplu, pentru municipiul Bucureşti este J40/….)

Profilul antreprenorului 

O afacere reflectă persoana care o conduce. Afacerea dvs. nu este altceva decât o reflexie distinctă a felului cum sunteţi. Dacă aveţi o gândire nesigură, afacerea dvs. va fi nesigură. Dacă sunteţi dezorganizat, afacerea va fi dezorganizată.Antreprenoriatul reuneşte categorii diverse de oameni, din toate clasele sociale. Toti aceşti întreprinzători au, însă, câteva calități comune:

  • Au viziune, dar sunt și realiști. Antreprenorul simte și recunoaște oportunitățile pieței. Își mobilizează toate resursele pentru a valorifica aceste oportunități. În același timp, antreprenorul își modifică metodele și obiectivele atunci când strategia inițială nu dă rezultatele scontate.
  • Au inițiativă și sunt perseverenți. O idee poate fi transpusă în realitate numai cu multă muncă, răbdare și perseverentă. Unele idei de afaceri, care par strălucite la început, pot fi dezvoltate, treptat, până în momentul în care dau roade.
  • Au încredere în forțele proprii. Această calitate influențează adesea și atitudinea partenerilor și colaboratorilor firmei. Finantatorii şi clientii sunt înclinati, în mod firesc, să investească şi să cumpere produse în care firma are încredere.
  • Sunt dispuși să își asume riscuri. Înainte de a iniția o afacere, antreprenorul trebuie să accepte posibilitatea ca, în cazul unui eşec, să piardă capitalul investit şi celelalte resurse investite. Pe de altă parte, activitatea oricărui antreprenor se desfăşoară într-un mediu caracterizat de incertitudine. Deoarece aceste riscuri sunt specifice activității antreprenoriale, antreprenorul trebuie să şi le asume şi să încerce permanent să le reducă printr-un control cât mai bun al afacerii.
  • Sunt harnici. Antreprenorii au capacitatea de a lucra un timp îndelungat şi sunt dispuşi să-şi dedice majoritatea timpului activităților antreprenoriale, reuşind să se auto-motiveze prin îndeplinirea unor obiective intermediare.
  • Au capacitate de planificare și organizare. Antreprenorii de succes au un plan scris care le ghidează actiunile pe parcursul initierii şi dezvoltării afacerii. Este foarte important ca antreprenorul să aibă o viziune clară asupra acțiunilor necesare în fiecare situație / etapă. La fel de importantă este, în acelaşi timp, capacitatea de a ajusta aceste planuri în cazul unor schimbări bruşte ale conjuncturii.

Au trasăturile precum: vârsta, sexul, starea civilă, nivelul de educație,religia, relevanță pentru succesul unui antreprenor?

  • Vârsta – Compania Mc Donald a fost înfiinţatã de un întreprinzător de 60 de ani
  • Sexul – afacerile nu mai sunt apanajul bărbaţilor
  • Starea civilă – nu are importanţă dar poate influenţa negativ datoritã familiei, copiilor sau unui partener de viaţã mai conservator
  • Nivelul de educaţie – cunoaşterea este foarte importantă dar modul de dobândire al cunoştinţelor este mai puţin important. Există întreprinzători de succes care au doar cateva clase elementare. Spre exemplu, Bill Gates a părăsit facultatea iar partenerul sau Paul Allen a terminat cu multã greutate liceul. Totuşi astăzi nu se pot face afaceri fără minime cunoştințe despre domeniul respectiv.
  • Religia – nu are nici o relevanţă

 

Avantajele vieții de antreprenor

 

Există mai multe motive pentru care oamenii doresc să inițieze propria lor afacere:

  • Perspectiva unui câştig ridicat. Antreprenorul de succes căştigă mai mult decât ar putea câștiga în calitate de angajat într-o altă organizație. Acest supliment de venituri reprezintă recompensa pentru riscul asumat şi eforturile suplimentare depuse pe parcursul derulării afacerii.
  • Siguranța locului de muncă. Antreprenorul îşi creează propriul său loc de muncă, a cărui durată depinde numai de propria sa abilitate de a menține afacerea în viață. Nu există riscul concedierii şi nici cel al pensionării forțate.
  • Posibilitatea de a ajuta familia. Antreprenorul poate asigura locuri de muncă membrilor familiei sau poate realiza lucrări sau servicii în conditii avantajoase și în folosul familiei. În cazul angajării membrilor familiei, etica mediului intern a organizației poate cunoaşte o îmbunătățire semnificativă. Afacerile pot fi continuate de unii membri ai familiei.
  • Libertatea de a decide singur modul de utilizare a resurselor acumulate. Resursele acumulate pot fi investite în alte afaceri, pot fi depuse la bănci, reinvestite în afacerea proprie sau folosite în orice alt scop pe care îl decide antreprenorul.
  • Independența. Antreprenorul ia toate deciziile privind propria afacere şi o îndreaptă pe drumul stabilit de el. Antreprenorul are controlul propriului destin, libertate de decizie şi de acțiune.
  • Exprimarea liberă a calităților personale. Majoritatea angajaților au deseori tendința de a acuza mediul intern al organizației pentru randamentul redus al propriei activități. Din acest punct de vedere, antreprenorul este limitat numai de propriile abilități în drumul său către succes.
  • Obținerea recunoaşterii publice. Prin deciziile sale, antreprenorul are posibilitatea de a sprijini comunitatea, ceea ce îi oferă recunoaştere în mediul său de activitate.
  • Putere şi influență în cadrul organizatiei. Antreprenorul are posibilitatea de a selecta întreaga echipă de colaboratori, în funcție de abilitățile şi nivelul său de instruire, ceea ce va facilita organizarea şi controlul afacerii.
  • Diminuarea muncii monotone. Antreprenorul desfăşoară o varietate de activități. În plus, are puterea de a transfera angajaților realizarea unor asemenea activități.

 

Cum aleg denumirea și emblema firmei?

 

Numele şi emblema societății sunt aspecte importante în afaceri, pentru că pot atrage clienții sau dimpotrivă, le pot inhiba decizia de a achiziționa produsele/serviciile firmei.

Un nume care atrage este greu de găsit, dar îşi poate aduce contribuția la diferența între succes şi mediocritate. Emblema reprezintă un simbol sau o imagine care va fi asociată cu firma pe toată durata de existență a acesteia.

Evitați numele foarte comune, cu siguranță există deja, dar nici cele prea complicate nu sunt potrivite mai ales daca sunt dificil de memorat.

De principiu, numele firmei trebuie sa fie uşor de reținut, simplu de pronuntat şi să fie reprezentativ pentru ceea ce face compania.

Va trebui să aveți pregatite 3 variante de denumiri atunci când veți completa Cererea de verificare a disponibilității numelui. Gândiți-vă la ele din timp, nu le inventați pe moment, când ajungeți la Registrul Comerțului, pentru că e prea târziu şi sunt şanse mari să nu sune bine, iar apoi veți rămâne mult timp cu el sau vă va costa bani şi timp să le modificați.

! Atenție:

  • Numele firmei şi emblema se stabilesc de asociati şi trebuie să se deosebească de numele şi
    emblema altor societăți;
  • Numele firmei şi emblema nu trebuie să conțină cuvinte sau sintagme specifice instituțiilor şi
    autoritățlor publice centrale sau locale, decât cu aprobări speciale;
  • Numele firmei şi emblema se verifică la Registrul Comerțului corespunzător locației sediului firmei, primind dovada înregistrării şi rezervării. Prin înscrierea acestora la Registrul Comerțului se dobândeşte dreptul de folosință exclusivă a firmei şi a emblemei.

Legea specifică faptul că numele unei societăți comerciale trebuie să fie în primul rând în limba română. Acest lucru nu exclude faptul ca numele societății comerciale ce urmează a fi înființată să fie în limba engleză, de exemplu, sau o altă limbă. Există însă obligația ca numele să fie scris cu caractere latine!

 

Despre unele drepturi şi obligaţii ale administratorului, legat de patrimoniul societăţii

 

Legea societăţilor se raportează la patrimoniul societăţii, fie sub forma activelor nete, fie în funcţie de valoarea contabilă, pentru a stabili ce întindere au unel drepturi de decizie ale administratorilor. Astfel, potrivit art. 150 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă prin actul constitutiv nu se dispune altfel, administratorul va putea, în nume propriu, să înstrăineze, respectiv să dobândească, bunuri către sau de la societate, având o valoare de peste 10% din valoarea activelor nete ale societăţii, numai după obţinerea aprobării adunării generale extraordinare. Vezi articolul integral la – http://legestart.ro/despre-unele-drepturi-si-obligatii-ale-administratorului-legat-de-patrimoniul-societatii/

 

Antreprenoriatul înseamnă inovație

 

Mihai Marcu, presedintele MedLife, cel mai mare jucător de pe piața privată de servicii medicale, susține că principala calitate a unui antreprenor de succes se bazează pe nevoia de a fi diferit și pe o poziționare distinctă. “N-as reduce inovația numai la inventică. Tinerii trebuie să înțeleagă că antreprenoriatul înseamnă mai ales să fii diferit, nu neapărat să inventezi ceva”.

De asemenea, CEO-ul Medlife invocă necesitatea diferențierii fata de competitori. “Trebuie sa gandesti diferit si sa te pozitionezi diferit in piata de business”. Citeste mai mult: http://www.wall-street.ro/articol/Start-Up/172399/mihai-marcu-antreprenoriatul-inseamna-inovatie-trebuie-sa-te-pozitionezi-diferit.html#ixzz3DlIs1IQ0

 

 

Informații de ordin juridic și fiscal pe care trebuie să le cunoști atunci când demarezi o afacere.

 

Demararea unei afaceri presupune cunoasterea mai multor informatii de ordin juridic si fiscal, de la procedura inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului, pana la declaratiile ce trebuie depuse la Fisc. Ordonanta de urgenta nr 44 din 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si cele familiale a substituit, incepand cu data de 25 martie 2008, Legea nr 300 din 2004 privind autorizarea PFA si AF.

A) Potrivit prevederilor noului act normativ aplicabil in domeniu (OUG 44/ 2008) trebuie precizat faptul ca acum exista trei forme de desfasurare a activitatii:

1. persoana fizica autorizata (PFA);

2. intreprinderea individuala (I.I.);

3. intreprinderea familial (I.F.).

Principalele repere de care trebuie sa tinem cont, pentru oricare din cele trei forme de desfasurare a unei activitati economice, sunt:

persoanele autorizate sa desfasoare activitati economice sub formele prevazute in OUG 44/ 2008 sunt platitoare de impozit pe venit, conform prevederilor art. 38;

inregistrarea si autorizarea se face direct la Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunalul judetului unde si-au stabilit sediul principal/sediul social
desi precizarea nu este facuta decat in cazul intreprinderii individuale, nici una dintre cele trei forme de desfasurare a activitatii prevazute in OUG 44/ 2008 nu dobandeste personalitate juridica prin inregistrare la O.R.C.

PFA raspunde pentru obligatiile sale cu patrimoniul de afectatiune, daca acesta a fost constituit, si, in completare, cu intreg patrimoniul sau (art. 20, OUG 44/ 2008), iar in caz de insolventa va putea fi supusa unor proceduri alternative, in functie de de situatie (daca PFA are calitatea de comerciant, sau nu are aceasta calitate).

A.1. Infiintare P.F.A. – Persoana Fizica Autorizata

Persoana Fizica Autorizata este persoana fizica care s-a inmatriculat in registrul comertului si administratia financiara, si s-a autorizata sa desfasoare orice forma de activitate economica permisa de lege, folosind in principal forta sa de munca. Astfel, persoanele fizice au obligatia de a se inregistra si de a autoriza functionarea inainte de inceperea activitatii economice.

A.2. Infiintare I.I. – Intreprindere Individuala

Intreprinderea individuala este intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de catre un intreprinzator persoana fizica. Astfel, intreprinzatorul persoana fizica are obligatia de a se inregistra si de a autoriza functionarea inainte de inceperea activitatii economice.
Principala diferenta dintre persoana fizica autorizata, denumita generic PFA si nou-aparuta intreprindere individuala apare in art. 24. (OUG 44/ 2008) care prevede urmatoarele: “Pentru organizarea si exploatarea intreprinderii sale, intreprinzatorul persoana fizica, in calitate de angajator persoana fizica, poate angaja terte persoane cu contract individual de munca, inregistrat la inspectoratul teritorial de munca, potrivit legii” […].

A.3. Infiintare I.F. – Intreprindere Familiala

Intreprinderea familiala este intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de un intreprinzator persoana fizica impreuna cu familia sa. Astfel, membrii intreprinderii familiale au obligatia de a se inregistra si de a autoriza functionarea inainte de inceperea activitatii economice.

B). Infiintare Firma – Societate Comerciala cu Raspundere Limitata

Legea nr. 31/1990 republicata, cu modificarile ulterioare este actul normativ care reglementeaza desfasurarea activitatilor economice de catre societatile comerciale.

Societatile cu raspundere limitata (SRL) sunt cele mai populare mijloace destinate investitorilor pentru derularea activitatilor comerciale in Romania deoarece au mai putine cerinte administrative, o mai mare flexibilitate fata de alte tipuri de societati si o cerinta de capital redusa.
Caracteristica principala este aceea ca raspunderea asociatilor pentru datoriile sociale este limitata la aporturile la capitalul social subscris si varsat. Capitalul social al unui SRL trebuie sa fie de minim 200 lei, divizat in parti sociale cu o valoare nominala de cel putin 10 lei fiecare, iar fiecare asociat in parte poate sa detina un numar intreg de parti sociale

 

Cum să transformi povestea afacerii tale într-o poveste captivantă?

 

A sti cum să spui o poveste interesantă despre afacerea ta, te poate ajuta să atragi atenția mai multor clienți și drept urmare să îți crești vânzările și profitul. Iar pentru a spune o poveste captivantă nu trebuie decât să treci prin 3 etape:

6 sfaturi despre cum să faci campanii de marketing eficiente pentru promovarea afacerii tale.

 

Daca doresti sa ai o campanie de marketing eficienta, ar fi bine sa tii cont de cateva sfaturi simple, dar extrem de puternice:

1. Nu imprastia mesajul tau la toata lumea, du-te direct la cei interesati de produsul / serviciul tau.
Nu are rost sa dai 200.000 de fluturasi in centrul Clujului daca segmentul tau de piata sunt studentii. Mai bine dai 50.000 in campusuri, baruri si discoteci. Du-te direct la segmentul tau de piata!

2. Vorbeste pe limba lor.

Daca segmentul de piata caruia te adresezi sunt doamnele intre 20 si 40 de ani, casatorite si care au un pudel pitic , atunci mesajul tau principal poate sa fie: „ Aveti intre 20 si 40 de ani, sunteti casatorita si aveti un pudel pitic? ….”

Daca ai face parte din aceasta categorie si ai primi un fluturas care are acest titlu, l-ai citi?
Raspunsul este evident! De ce? Pentru ca acel mesaj este special facut pentru tine. Ba mai mult, s-ar putea sa ai o reactie de genul: „Mai, dar de unde ma cunoaste?”.

Unii specialisti in marketing spun ca mesajul tau trebuie sa fie scurt si sunt de acord cu ei in unele cazuri.

Dar daca mesajul tau este tintit si creat special pentru acel om, atunci poate fi si mai lung.

Un alt exemplu:

Daca as face o campanie pentru proprietari de magazine de mobila, titlul acesteia ar fi: „Invata cum sa atragi mai multi clienti in magazinul tau de mobila”.

As scrie 10 pasi simpli prin care se pot atrage mai multi clienti in magazine si as trimite-o la toti proprietarii de magazine de mobila din Romania, cu mesajul final: „Pentru a primi ajutor specializat in ce priveste magazinul tau, suna la numarul 0800 3412”.

Fii cat se poate de direct si specific. Vorbeste pe limba clientului tau. Adreseaza-i mesajul direct lui.
Aminteste-ti aceste aspecte si fa-i pe prospectii tai sa se simta speciali, pentru ca in acest fel le vei capta cu siguranta atentia.

3.Transmite-i cat mai repede ce are de castigat.

Inca din titlu prospectul ar trebui sa isi dea seama de beneficiile pe care le are daca citeste materialul tau.

Fa o lista cu beneficiile pe care le are daca achizitioneaza un produs / serviciu de la tine.
Nu te concentra pe produsul tau si firma ta. Nu il intereseaza de cand ai deschis tu magazinul sau ce nume i-ai pus. Ceea ce gandeste este: „ce am eu de castigat daca voi cumpara de la tine”.

4. Nu pune numele firmei sau logo-ul in partea de sus.

Cu ce ma ajuta pe mine ca si posibil client ca firma ta se numeste S.C. Firma S.R.L. si ca logo-ul tau are trei bete si un cerc?

Daca imi captezi atentia de la inceput, voi dori sa stiu la final cum te numesti si unde te gasesc, dar nu ma obosi din primul moment.

Exista o exceptie aici: daca ai un Brand puternic deja pe piata, atunci imaginea ta (logo + nume) sunt foarte importante si trebuie sa le promovezi. Daca nu, concentreaza-te pe client.

5. Transmite beneficii, nu avantaje.

Este o mare diferenta intre avantaje si beneficii.

„Avem o experienta de 15 ani pe piata” este un avantaj sau un beneficiu?

Ca sa poti raspunde la aceasta intrebare, pune-te in pielea clientului si intreaba-te la ce te ajuta cei 15 ani de experienta ai unei firme. Clientii vor sa stie beneficiile, nu avantajele tale competitive!

6. Pune o intrebare in titlu.

Ca sa fii sigur ca ii captezi atentia clientului tau, adreseaza-i o intrebare la care gaseste raspuns doar daca citeste mai departe. In acest fel il motivezi sa parcurga restul materialului, unde ii prezinti cat mai multe beneficii.

Aplica aceste sfaturi si transforma marketingul tau din cheltuiala in investitie!

De asemenea, iti sugerez ca dupa ce il atragi in magazinul firma ta, sa ii confirmi toate promisiunile pe care i le-ai facut in materialul promotional. Astfel il vei duce de la nivelul de cumparator la cel de client fidel.

  

20 de motive pentru a demara propria afacere.

 

Dacă ești antreprenor, probabil că ai auzit milioane de motive pentru care o afacere s-ar putea să nu meargă – este prea riscant, ai putea intra în datorii, cel mai probabil vei pierde, nu vei mai avea viață socială, și lista poate continua.

Sunt aproape tot atatea, dacă nu și mai multe motive pentru a face saltul și a te lansa într-o afacere pe cont propriu. Iată aici numai căteva dintre aceste motive.

1. Timpul liber. Iniţial vei lucra ore mai multe pentru bani mai puţini. Dar dacă faci lucrurile să meargă, ai putea să-ți planifici cum vrei programul iar libertatea conferită de a fi propriul tău șef este una minunată.

2. O poveste de spus. Ori de cate ori spui cuiva că alergi pentru propria afacere, acesta va dori să știe ce faci, cum faci și cum merge. Întotdeauna poți oferi o poveste sau două, iar partea cea mai bună este că poți determina capitolele poveștii.

3. Beneficiile fiscale. Pentru antreprenori (inclusiv freelanceri), există posibilitatea de a profita de anumite avantaje fiscale. Cheltuieli precum cele de calatorii, facturi de telefon, produse alimentare, mașină și lista poate continua. Totodată, anumite startup-uri se califică pentru stimulentele oferite de guvern. Asigurați-vă că vă în întrebați contabililul despre beneficiile pentru care ați putea fi eligibili.

4. Mândria. Există un sentiment minunat atunci când construiești ceva de succes, Ai avut o viziune, ai fost capabil s-o pui în practică și nu te poți priva de beneficiile oferite de a spune – am facut asta. 

5. Posteritatea dumneavoastră/ceea ce transmiteți urmașilor. Dacă sunteți medic, instalator ori șofer de autobuz, este greu de imaginat că îți vei putea pasa cariera celor dragi. Dacă în schimb deții propria afacere, acesta da, este un lucru pe care îl poți transfera noii generații. Și poți fi mândru de asta, pentru că este creația ta.

6. Siguranța locului de muncă. Ai fost vreodată concediat, ți-a fost micșorat salariul. Dacă da, atunci înțelegi asta. În spirit antreprenoriual, securitatea constă în faptul că ești prooriul tău șef. Tu conduci spectacolul și nu trebuie să-ți faci griji că vei fi lăsat pe dinafară.

7. Crearea de rețele. Antreprenorii sunt creaturi sociale. Antreprenorilor le place să se cunoască reciproc, să-și împărtășească experiențele și să învețe din experiențele celorlalți. Atunci când devii antreprenor, cercurile tale de cunoștințe cresc.

8. Actele de caritate. Deși acest lucru nu vine exclusiv din partea antreprenorilor, este cu siguranță un cadou. În cazul în care compania Dvs. înregistrează profit, puteți aloca o parte a câștigurilor Dvs. pentru alții. Puteți sponsoriza o organizație de caritate, o organizație non-profit, sau pur și simplu personal, puteți dărui inapoi comunității. Acest lucru constituie în mod sincer, unul din cele mai bune lucruri în a fi antreprenor.

9. Noutatea. Noi, ca oameni, iubim experiențele noi, dar rareori poți experimenta o serie de lucruri noi din interiorul nișei. A demara propria afacere iți asigură permanent confruntarea cu noi provocări și noi experiențe.

10. Mentorat. A avea mentori și a fi la rândul tău mentor constituie una din cele mai bune experiențe de viață. A învăța de la maeștri și a-i ajuta la rândul tău pe cei mai putin experimentați iți oferă extraordinar de multă satisfacție.

11. A deveni un expert. Acest punct merge alături de mentorat. Indiferent de ceea ce întreprinzi ca și antreprenor, dacă continui în domeniul respectiv, probabil că vei deveni foarte bun în acel lucru. Vei avea șansa de a fi intervievat pentru expertiza ta, scrie despre asta și răspândește-ți mesajul.
12. Abilități. Pentru a supraviețui în cadrul unui business, ești obligat să înveți o serie de lucruri, spre exemplu construirea unei foi de calcul, echilibrarea unui buget, negocierea contractelor de leasing, SEO, social media, marketing, PR, precum și însușirea altor tipuri de abilități pentru care de cele mai mukte ori ești singura resursă. Dezvoltarea de noi competențe și abilități poate fi grea și poate lua timp, însă sunt sunt lucruri ce odată castigate, sunt de neprețuit pentru toata viața.
13. Determinarea. Tot ceea ce faci ca și antreprenor are ecou în viața personală. Majoritata înainte de a deveni antreprenori sunt obișnuiți cu sărăcia si schimbările, astfel, după ce devin antreprenor, devin dedicați și determinați cauzelor.

14. Recunoașterea. Există literalmente mii de premii locale, regionale şi naţionale care recunosc antreprenorii din fiecare câmp şi industrie. Acesta nu ar trebui să constituie singurul tău motiv pentru a porni o afacere, dar este cu siguranță un sentiment minunat, atunci când primești această recunoaştere.

15. Independența financiară. Hai sa fim sinceri, acest lucru este, probabil, cel mai important motiv pentru care oamenii intra în afaceri pentru ei înşişi. Şi acesta este un lucru bun! Ar trebui să vrei independenţă financiară. Crede-mă, banii nu cumpără fericirea, dar face găsirea fericirii mult mai uşoară.

16. Reinventare. În cadrul unei afaceri ai oportunitatea de a te reinventa ori de cate ori este nevoie. Ca și antreprenor ajungi să fii abolut orice îți dorești să fii.

17. Schimbi lumea. Toată lumea face glume pe seama faptului că fiecare antreprenor spune el va schimba lumea. Este dificil să ne imaginăm cum un chioșc de telefoane mobile accesoriu într-un mall va schimba lumea. Dar acolo sunt cei care au succes. Aruncați o privire la antreprenorii Elon Musk, Bill Gates, Sergey Brin şi nenumărați alți antreprenori care într-adevăr au schimbat lumea într-o mai mică sau mai mare măsură.

18. Crearea de noi locuri de muncă. Nu este nimic ca satisfacţia de a şti că tu ești responsabil pentru succesul angajaţilor tăi. Ideile tale le-a oferit posibilitatea de a-și câştiga existenţa şi de a-și îndeplini visele.

19. Brand-ul tău. Fiind cunoscut pentru ceva este o senzație extrem de plăcută. Oamenii încep să vorbească despre tine. Orice ar fi, tu ești recunoscut, este distractiv să construiești un brand şi de a-ți câştiga această recunoaştere.

20. Motivul. Ți-am dat o listă cu ce cred eu că ar trebui să te facă să-ți dorești să inițiezi o afacere. Dar tot ceea ce într-adevăr contează este motivul pentru care să începi propria afacere. Deci, care este motivul tău?

 

Interviu despre antreprenoriat și problemele antreprenorilor la început de drum.

 

CE TREBUIE SĂ ȘTII ȘI SĂ FACI PENTRU A DEMARA O AFACERE ÎN COMERȚ

 

Fixeaza-ti obiectivele!

Care va fi activitatea firmei tale si ce cunostinte sunt necesare?

Cine vor fi consumatorii/clientii?

Cine vor fi furnizorii?

Ce produse si/sau servicii vor fi comercializate?

Care este locul de amplasare a structurii de vânzare?

Care va fi valoarea proiectului/finantare/ costuri?

Care sunt rezultatele previzibile?

Ai cunostintele necesare ?

Personalitatea si experienta sunt elemente esentiale în alegerea activitatii

Trebuie sa fii pasionat de comert si sa împarti pasiunea cu clientii

Trebuie sa cunosti dimensiunea , structura si ciclul de viata al pietei precum si tendintele acesteia
Trebuie sa stii ca nu poti vinde îmbracaminte, fructe, bijuterii, biciclete si calculatoare în acelasi loc
Îti cunosti clientii?

Comportamentul consumatorului, respectiv deciziile si actiunile persoanelor implicate în cumpararea de bunuri de consum si servicii este complex si multidimensional si de aceea trebuie sa cunosti în principal:

Trasaturile demografice, sociale si psihologice ale consumatorilor

Atitudinile fata de produse, marci , magazine

Comportamentul anterior de cumparare precum si cel de viitor

De fiecare data când un consumator /client achizitioneaza un bun sau serviciu, el foloseste procesul de decizie . A te adresa tuturor clientilor poate constitui un esec. În anumite zone trebuie avut ca obiectiv cucerirea clientilor locali si stabilite criteriile care pot contribui la aceasta. Efectuarea unor studii de piata si capacitatea de comunicare cu clientii sunt elemente esentiale ale unui marketing strategic.

Ce servicii poti oferi?

Trebuie sa oferi clientilor ceea ce ei asteapta de la tine, nu ceea ce îti place tie sau îti sugereaza a vinde furnizorii.

Sortimentul trebuie constituit din referinte care au cea mai mare sansa de a fi pe placul viitorilor clienti

Indiferent de activitatea aleasa trebuie adoptata o strategie de diversificare; trebuie sa demonstrezi clientilor în mod clar ca esti diferit si chiar mai bun decât alte structuri de vânzare.
Oferta sa fie personalizata prin utilizarea unor mijloace cum ar fi: asortimentul (mai mult sau mai putin specializat), produsele (de marca, calitate, originalitate), servicii (proximitate, consiliere, informare, confortul magazinului, facilitati de stationare, livrari la domiciliu, carti de fidelitate).

Care vor fi furnizorii?

Relatia cu furnizorii constituie un aspect primordial;

Un comerciant trebuie sa stie ce vinde si ce cumpara;

Trebuie sa stii daca apelezi la grosisti, importatori sau producatori;

Sa analizezi posibilitatea de a te integra într-un lant de distributie fara a-ti pierde independenta.

Care este locul de implantare a structurii de vânzare?

Magazinul trebuie ales cu grija în functie de localizarea sa în oras, cartier, pasaj, vecinatate, de concurenta, proiecte de constructii în curs, planuri de amenajare cuprinse în planul urbanistic general sau zonal, posibilitati de implantare a parcarilor;

Trebuie avut în vedere ca localizarea în apropierea unor magazine performante, locomotive comerciale, este de cele mai multe ori profitabil;

Trebuie avut în vedere cuantumul taxelor locale, alte impuneri fiscale, precum si facilitatile de care poti beneficia.

Cum va fi amenajat magazinul ?

Magazinul va fi amenajat astfel încât:

Sa atraga clientii din exterior;

Sa cucereasca clientii prin punerea în valoare a marfurilor si prin ambianta creata;

Sa asigure securitatea produselor (spatii frigorifice, instalatii de proba ) si conditii de stocare a marfurilor în cazul structurilor de vânzare cu suprafata mare.

Sa respecte regulile de urbanism si criteriile de amplasare.

ÂLa deschiderea magazinului se poate organiza o manifestare de atractie si publicitatea necesara.

Care va fi valoarea proiectului/finantare/costuri.

Proiectul trebuie sa fie rentabil si de aceea trebuie estimat un cost, avându-se în vedere urmatoarele: costuri de achizitionare a spatiului, costuri de achizitionare a materialelor, utilajelor, mobilierului, costuri privind înregistrarea si autorizarea functionarii, costuri de modernizare a locatiei, cheltuieli privind achitarea chiriilor si alte costuri administrative
cheltuieli pentru asigurarea unui stoc de marfuri, costuri privind salariile.

Pentru evaluarea resurselor trebuie avut în vedere: cuantumul aportului personal;
cuantumul eventualelor împrumuturi bancare; subventii si facilitati.

Care sunt rezultatele previzibile. În comert poate fi vorba de a previziona volumul vânzarilor într-un prim an de exploatare a structurii de vânzare si a estima profitul.Pentru acesta este nevoie:sa cunosti urmatoarele costuri:achizitionarea de marfuri;cheltuieli cu personalul;cotizatii sociale;impozite si taxe;chirii, cheltuieli administrative;cheltuieli de asigurare;cheltuieli de publicitate;dobânzi la împrumuturi bancare;cheltuieli diverse ,cum ar fi ambalajele, mobilierul de prezentare si conservare a produselor, sa estimezi nivelul vânzarilor. Vânzarile vor fi apreciate în baza unui studiu de piata, care va indica tinând cont de concurenta si pozitionarea structurii de vânzare care este cifra de afaceri pe care o puteti realiza.

În absenta unui studiu de piata se poate face referire la o serie de indicatori de caracterizare a structurilor de vânzare existente deja pe piata : vânzari medii /mp, productivitatea muncii, cifra de afaceri, valoarea capitalului circulant s.a. Toate elementele enumerate mai sus vor permite o perceptie globala asupra unei afaceri în comert si pot fi folosite în elaborarea unui plan de afaceri.

 

DE CE SĂ-ȚI DESCHIZI PROPRIA AFACERE?

 

În cazul în care poziția de angajat nu-ți mai surâde și te-ai gândit să devii propriul tău șef, alternativa pentru poziția de angajat este aceea de a demara o afacere pe cont propriu…
Ai observat că vecinul de peste drum și-a deschis magazin și se mândrește că este patron. Zilnic îți faci cumpărăturile din magazinul acestuia, însă când pleci de acolo ai o senzație de nemulțumire ca și client și gândești că dacă ar fi afacerea ta, ai face ca lucrurile să funcționeze aducând mai multe sortimente de făină, renunțând la mezelurile ce zac în galantare în perioada posturilor, schimbând zâmbetul strâmb al vânzătoarei care te servește fără chef sau angajând o fată tânără care să știe totuși că drojdia s-a terminat de două săptămâni și că se pierde din profit cu ciorapii scumpi, de mătase, expuși de luni bune în vitrine și pe care de altfel, nu-i achiziționează nimeni.

Bineînțeles că tu ai face ca lucrurile să meargă mai bine, ca afacerea să prospere și dacă ai avea coaforul din centrul comunei, a cărei patroană nu are experiență, ține în cursul saptămânii deschis de la 8 la 16, când majoritatea oamenilor sunt la câmp sau cu treburi în gospodărie și închis sâmbăta, când s-ar tunde și s-ar coafa pentru slujba de duminică sau pentru nunta lui Ion al lui Popescu.

Iar dacă ai deține pensiunea turistică a vecinilor tăi, mari patroni, ai ști că turiștilor care se cazează le displace pâinea alba feliată, achiziționată de la magazin, așteptându-se mai degrabă la o mămăligă cu ouă ochiuri.

Simți deci, că ai fi capabil/ă să faci lucrurile mai bine ca ceilalți și îți dorești să-ți demonstrezi acest lucru în primul rând ție, dar și să arăți de ce ești în stare celor ce au pornit o afacere instinctual, fără a deține cele mai elementare noțiuni.

La fel de bine, constați că în comuna voastră nu există un magazin de metalochimice, oamenii fiind nevoiți să se deplaseze până în oraș pentru a-și achiziționa o simplă găleată ori o sapă. N-ar merita oare să le aduci chiar tu și să le pui la dispoziție cele necesare?

Atunci îți pui întrebări: „am o idee de afacere, am motivația necesară, ce formă juridică de organizare m-ar avantaja/este mai potrivită afacerii pe care doresc s-o inițiez, dețin cunoștințe pentru administrarea afacerii, care sunt acele elemente prin care produsele/serviciile mele ar trebui să se deosebească de cele ale concurenței, cum să-mi stabilesc prețul produselor/serviciilor, cum îmi voi promova afacerea, cum…?”

PRIN INSTRUIRE ÎN AFACERI! ACUM AI OPORTUNITATEA DE A FACE ACEASTĂ INSTRUIRE GRATUIT! ÎNSCRIE-TE ÎN CADRUL PROIECTULUI FII ANTREPRENOR ÎNTR-UN SAT EUROPEAN și vei avea oportunitatea să înveți toate aceste lucruri beneficiind de ASISTENȚĂ ȘI CONSILIERE ÎN VEDEREA DEMARĂRII UNEI ACTIVITĂȚI INDEPENDENTE SAU A INIȚIERII UNEI AFACERI ÎN MEDIUL RURAL, dar si prin intermediul CURSURILOR DE COMPETENȚE ANTREPRENORIALE derulate în cadrul proiectului.

 

SRL-D (SRL Debutant) – Program pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către tinerii întreprinzători, constând în acordarea unui ajutor financiar nerambursabil de până la 10.000 de euro, va fi accesibil oricărui debutant în afaceri.

 

Statul român oferă 10.000 de euro, sub formă de ajutor financiar NERAMBURSABIL, fiecărui SRL-D ce respectă procedura de obţinere a acestora. Cei 10.000 de euro reprezintă doar o contribuţie de 50% din valoarea intregului proiect pentru care se accesează finanţarea, acest lucru înseamnand că cel puţin 50% din restul proiectului, trebuie să fie furnizat din alte surse (surse proprii – economii personale, contribuţie proprie sau chiar veniturile generate de afacere pe timpul implementării proiectului sau credit bancar). În cazul contractarii unui credit, în momentul înscrierii cu planul de afaceri pe site-ul Agenţiei pentru implementarea proiectelor şi programelor pentru IMM-uri, se poate alege furnizarea unui credit bancar. Valoarea acestuia trebuie să fie egală cel puţin cu valoarea AFN-ului solicitat, iar singura banca acceptată în program este CEC Bank.

Cum poti cheltui aceşti bani?

În două moduri:

  • Minimum 40% trebuie investiţi, adică se pot cumpăra: active corporale (terenuri, construcţii, mobilier, echipament tehnologic, mijloace de transport marfa doar în directă legătură cu activităţile codului CAEN cu care se accesează programul ) şi active necorporale (brevete, licenţe, francize) dar şi realizare site.
  • Maximum 60% cheltuieli operaţionale: materii prime, stocuri, salarii (valoarea netă), chirie, utilităţi, publicitate, consultanţă realizare plan de afacere (singura cheltuială eligibilă ce poate fi efectuată înaintea obţinerii finanţării).

Precum spuneam, contribuţia AFN-ului este de 50% din intreaga valoare a proiectului. Asta înseamnă că orice cheltuială va fi acoperită de către AFN doar în proporţie de 50%. Restul de 50%, precum şi TVA (nu este cheltuială eligibilă) trebuie acoperite din surse proprii sau din credit.
Ex: Doresc să achiziţionez un laptop în valoare de 2000 de lei, fără TVA. Plata se va face prin CEC Bank (fiind banca prin care se vor face plăţile din cadrul proiectului), care va efectua plata în felul următor: va lua 1000 de lei din contul AFN deschis firmei mele, unde sunt alocaţi cei 10.000 de euro solicitaţi, reprezentând 50% din valoarea unei cheltuieli, apoi va lua din contul firmei deschis la CEC, cei 1000 del ei, reprezentând cei 50% contribuţie proprie (sau după caz, din contul de credit deschis) plus cei 480 de lei reprezentând TVA-ul aferent investiţiei şi va face plata către furnizor.

Practic, întreprinzătorul nu va avea control deschis asupra celor 10.000 de euro şi nici nu ii va putea cheltui fără să aibă în cont şi cei 50% necesari contribuţiei proprii. În schimb, precum se poate vedea, intreprinzătorul nu trebuie să aibă încă de la inceput cei 10.000 de euro. Singura sa obligaţie, este ca în momentul efectuării unei cheltuieli, să aibă în contul firmei, jumătatea aferentă acelei cheltuieli, plus TVA-ul , dacă este cazul.

Accesarea AFN-ului este condiţionată de folosirea a minimum 40% din valoarea acestuia în vederea realizării unei investiţii.

Ex: Doresc să obţin intreaga sumă de 10.000 de euro. Înseamnă că 40% din acesta, adică 4000 de euro, trebuie să-i investesc. Dar cum cei 4000 de euro, reprezintă doar 50% din valoarea investiţiei, inseamnă că trebuie să contribui şi eu cu 4000 de euro, plus eventual TVA-ul (dacă sunteţi plătitor de TVA, ori il puteţi deduce ori puteţi cumpăra din UE produse fără TVA). În total, valoarea investiţiei se va ridica la cel puţin 8000 de euro. Dacă valoarea investiţiei este mai mică de atât, atunci şi suma totală a AFN-ului se va micşora proporţional.

Tragerile de bani se fac în număr de până la 12, dar nu mai multe de 1 pe lună.

Cum te inscrii?

Înscrierea se face pe site-ul www.aippimm.ro iar după înregistrarea pe site, printr-o procedură simulară cu crearea unui cont de email, se completează online secţiunile planului de afaceri pentru SRL-D iar în final, se selectează trimiterea formulalelor. Din acest moment, o să primeşti un răspuns de acceptare într-o perioadă ce poate varia de la 10 zile la 1-2 luni.

Cum se realizeaza evaluarea?

Evaluarea se face intr-un modobiectiv şi transparent. Fiecare secţine a planului de afaceri presupune selectarea unor răspunsuri la intrebări obiective.Fiecare răspuns are un punctaj. În momentul în care aţi obţinut minimum de 60 de puncte, sunteţi eligibil pentru obţinerea finanţării. Din acest moment, numărul de puncte nu mai are importanţă, fie că aveţi 60 fie că aveţi 100 de puncte.

Dacă planul de afaceri este unul corect realizat, respectă cheile de verificare, este realist şi respectă criteriile esenţiale (precum ponderea investiţiilor sau natura acestora), atunci se aplică principiul primul venit, primul servit.

Programul va fi redeschis in 2015. Pentru informatii suplimentare consultati site-ul: http://www.aippimm.ro/

 

Programul Național multianual “Femeia Manager” – potențială sursă de finanțare pentru afacerea ta

 

Programul national multianual “Femeia Manager” isi propune sa sprijine demararea si dezvoltarea afacerilor prin facilitarea accesului la finantare, in contextul problemelor legate de mentinerea echilibrului dintre obligatiile familiale si cele profesionale si al prejudecatilor existente la nivel local.

Obiective generale

  • imbunatatirea performantelor economice ale intreprinderilor existente condusede femei, prin accesarea surselor de finantare de la bugetul de stat;
  • stimularea auto-angajarii si cresterea numarului de femei intreprinzator in cadrul comunitatilor de afaceri;
  • dezvoltarea capacitatii si a spiritului antreprenorial in randul femeilor;
  • cresterea numarului de noi locuri de munca create in cadrul structurilor economice private conduse de femei si a beneficiilor aduse economiei nationale.

 

Solicitanti eligibili

Prin Program se finanteaza implementarea celor mai bune planuri de afaceri depuse de femeile antreprenor.

Pot beneficia de ajutor financiar nerambursabil microintreprinderile, persoanele fizice autorizate (PFA) care desfasoara activitati economice in mod independent sau intreprinderile individuale conduse de femei, cu o vechime de maxim 3 ani de la inscrierea in Registrul Comertului.

Pentru a beneficia de acest program, solicitantii trebuie sa obtina cel putin 60 puncte in urma completarii on-line a planului de afaceri.

 

Cheltuieli eligibile

  • Obiectul finantarii trebuie sa se incadreze in una sau mai multe din categoriile eligibile: achizitionarea de echipamente tehnologice masini, utilaje si instalatii de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate si instalatii de masurare, control si reglare necesare desfasurarii activitatilor pentru care se solicita finantare, exclusiv jocuri de noroc mecanice, electrice, electronice, mese de biliard, instrumente si automate muzicale;
  • investitiile in active necorporale referitoare la brevete, licente, marci comerciale si alte drepturi si active similare (francize), etichetare ecologica, software pentru comertul on line, software-uri necesare desfasurarii activitatii pentru care se solicita finantare;
  • achizitionarea de bunuri prevazute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatura birotica si 3.3 sisteme de protectie a valorilor umane si materiale, conform Hotararii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • achizitionarea de echipamente IT, tehnica de calcul (tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta/copiator/multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, sisteme audio-video, etc.);
  • mijloace de transport marfa, in stricta legatura cu activitatea pe care s-a accesat programul; sunt eligibile in cadrul programului autoutilitare din categoria N1,N2, N3 cu exceptia vehiculelor de teren simbol G;
  • realizarea unui site pentru prezentarea activitatii solicitantului si a produselor sau serviciilor promovate, pentru operatorii economici care nu detin alt site si care trebuie sa fie functional la data depunerii cererii de eliberare a AFN, in limita a 10.000 lei;
  • se considera cheltuiala eligibila si taxa de achizitionare a domeniului Internet, fara hosting;
    promovarea on line a activitatilor, elaborarea si productia de materiale tiparite de promovare a activitatilor pe suport hartie si pe suport electronic, promovarea prin spoturi publicitare in media in limita a 15% din valoarea cheltuielilor eligibile, mai putin promovarea si consultanta;
  • consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul prezentului program (maxim 5% din valoarea eligibila/decontata a proiectului, mai putin consultanta). La aplicarea procentului nu se vor lua in calcul cheltuielile de consultanta. Furnizorii de servicii de consultanta eligibili pot fi numai organizatii furnizoare de consultanta autorizate, avand ca activitate autorizata a fi desfasurata una din activitatile incluse in cod CAEN clasa 70.
  • cursuri de dezvoltare a abilitatilor antreprenoriale – pentru asociatul/administratorul societatii aplicante, curs organizat de catre un organism autorizat recunoscut de educatie antreprenoriala. Furnizorii de servicii de instruire eligibili in cadrul Programului pot fi numai organizatii furnizoare de instruire autorizate care vor prezenta documente justificative privind calificarea persoanelor ce realizeaza instruirea in domeniul respectiv (nu mai mult de 5% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile aprobate/decontate);
  • achizitionarea de instalatii/echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, precum si sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare.

 

Nu se permite achizitionarea bunurilor care au constituit obiectul unei subventionari/finantari nerambursabile din alte surse. Activele achizitionate pot fi mijloace fixe sau obiecte de inventar, valoarea fara TVA de achizitie a mijloacelor fixe trebuie sa fie mai mare sau egala cu 2.500 lei.

Nu se acorda ajutor financiar pentru activele achizitionate in sistem de leasing si pentru activele second-hand. Ajutorul financiar nu poate fi utilizat pentru rambursarea imprumuturilor existente.

Solicitantii pot beneficia de finantare nerambursabila in cadrul acestui program o singura data.

Conditii de finantare

Bugetul programului pentru anul 2014 este de 500.000 lei, din care se vor acorda alocatii financiare nerambursabile (AFN).

Se estimeaza ca prin implementarea Programului, vor primi ajutor un numar de minimum 12 beneficiari.

Valoarea alocatiei financiare nerambursabile este de maxim 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA) si nu poate depasi suma de 41.500 lei/beneficiar.

In cadrul programului contributia in natura nu este eligibila.

Calcularea punctajului planurilor de afaceri se face in mod automat si transparent dupa completarea de catre aplicanti a sectiunilor din aplicatia software, conform Anexei nr. 3 la procedura programului, punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finantare fiind de 60 de puncte din maxim 100 de puncte posibile.